Hoppa till sidans innehåll

Peter rapporterar

14 JUN 2011 23:18
Två Sverigecuptävlingar, en i Multisport och en på Mtb...
  • Skapad: 14 JUN 2011 23:18

Lördag 11/6 Rosersbergs slott klockan 11.00.

27 grader varmt i hufudstaden. Jag och Geir Inge Folkestad från Anderstorp står på startlinjen i STHM Adventure Race, SverigeCup i multisport.

Tävlingen börjar med 1700m sprintlöpning, sen följande etapper, alla med orienteringsmoment 4km löpning , 25km mtb, 7km paddling, 4km löpning, 11km mtb snitslad bana, 4km paddling och sen avslutande 2km löpning med orientering efter att flygfoto.

Tävlingen är i par så man måste hålla ihop och hjälpas åt hela tiden, och alla kontroller måste tas i rätt ordning med digitalstämpling. Tävlingen gick i ett väldigt fint naturområde, (stigromantik med Mountainbiken) runt Sigtuna.

Vi hade inga felstämplingar, men gjorde en del fel vägval, och lite annat strul som gjorde att vi tappade en del tid. Min paddel var felinställd , och Geir Inge hade kramp i vaderna i början.

Det var en härligt svettig dag, vinnarna Thule Adventure Team kom mål på 3.37, AXA Sportsclub  2.5min efter,vi kom på en 9e plats ca 45min efter.

Riktigt kul tävlingsform. Du bör testa!

Söndag  12/6

Lida Loop 67km Mtb Långloppscup

Geir Inge dumpade mig i Södertälje lördag kväll och Anders Stenberg plockade upp mig och vi åkte till start.

Där mötte Fredric Svensson upp, välklädd  och stilig i tights.

Det märks att Mtb är på väg tillbaka igen,  nytt deltagarrekord nästan 1200st till start!

Första milen gick på motionsslingor, vi låg säkert 100st och bombade på i skogen,  och det dammade så ibland såg jag bara ett tiotal meterframåt. Häftigt var det. Stenberg kom iväg bra men stod efter nästan 2 mil och lagade punktering tillsammans med 3 andra, det var mkt rötter på det partiet.  Efter 2,5mil lossnade mitt styre, shit, men fick ett verktyg och kunde skruva åt det direkt. Prisa herren. Banan bestod av tre loopar, ute på sista när det återstod 1,5 mil kände jag mig stark och pumpade på. Körde om 4-5 st, sen blev jag trött och alla körde om mig. Var precis jag orkade ta mig cyklade upp för sista backen. Nerförs backen till mål rullade jag…

Stenberg jagade på och kom 13e plats i H30

Fredric  hade fått dubbelsidig kramp och fick gå en bit, tog sig i mål på en 267e plats i motionsklassen.

1 BLECKUR Lars Cykloteket Racing Team             2:18:28

2  DARVELL Magnus Team Kalas/Pedalogerna   2:19:28

3  EDIN Fredrik Cykloteket Racing Team         2:19:30

20  GUSTAVSSON Peter Värnamo CK                   2:29:29

Det var helgen det.

Två  Sverigecuptävlingar,  en i Multisport och en i Mtb. På torsdag kör jag Sverigecup på landsväg, Eurosport GP i Motala, och avslutar på lördag med Vätternrundan, förhoppningsvis under 7h.(42,8km/h).

Två ”kalla” på det!

33152 Värnamo

Kontakt:
Tel: 0705163780
E-post: This is a mailto link